Bu haber 07 Ekim 2016 07:42:09 Tarihinde eklenmiştir.

KAMU PERSONEL ALIMINDA KISINTIYA GİDİLECEK

2017 yılında 2016 yılına göre kamuda daha az sayıda personel alımına gidilecek.

KAMU PERSONEL ALIMINDA KISINTIYA GİDİLECEK

 

 

Maliye Bakanı Naci Ağbal, bir televizyon kanalında yaptığı açıklamada yeni yıl ile birlikte kamu personel alımından kira gelirlerine,kırtasiye masraflarına kadar her alanda tasarrufa gidileceğini belirtti.

 

Konuyla ilgili olarak Ağbal, "2017 yılında, 2016'ya göre daha az sayıda kamuya personel alacağız. Bunu da bütçe görüşmeleri sırasında Mecliste açıklayacağım" dedi.

 

Başbakan Binali Yıldırım tarafından açıklanan Orta Vadeli Program'ın (OVP) piyasalar üzerinde olumlu etki yaptığını düşündüğünü ifade eden Bakan Ağbal, "Biz bundan da mutluluk duyuyoruz. Her zaman söylüyoruz, ekonomik program gerçekçi, rasyonel, öngörülebilir ve bir şekilde yapısal reformlarla desteklenen bir program olmalı ve Sayın Başbakanımızın dün açıklamış olduğu program da tamamen bu çerçevede açıklanmış bir program oldu."

 

"3,2 ihtiyatlı bir tahmindir"dedi.

 

Bakan Ağbal yıl sonu için büyüme tahmini yaparken, "Biz, özellikle siyasi istikrar, ekonomik istikrar, almış olduğumuz tedbirler, beklentilerde olumlu yönde gidiş sayesinde dördüncü çeyrekte daha hızlı bir toparlanmayı gerçekleştireceğimizi düşünüyoruz ve açıkçası 3,2 ihtiyatlı bir tahmindir, konservatif bir tahmindir. Daha da yukarıda yani 3,2'den daha yukarıda bir büyüme gelme ihtimali de vardır."

 

"Bütçe disiplinine son derece önem veriyoruz" şeklinde konuştu.

 

OVP'deki büyüme tahmininin doğru, gerçekçi bir tahmin olduğunu ortaya koyduğunu vurgulayan Ağbal, üçüncü çeyreğe ilişkin olarak tüketim ve yatırım tarafında önceki yılla mukayese edildiğinde önemli ölçüde aşağı yönlü riskler bulunduğunu belirtti.

Bütçe disiplinine son derece önem verdiklerini belirten Bakan Ağbal, "Türkiye'nin son 4-5 yıldır bütçe açıklarına bakın; yüzde 1,2-1,3-1,3-1,6. Ne demek? Yüzde 2'nin altında bir bütçe açığı patikasını oluşturabilmişiz ve biz şu anda ne diyoruz? Merkezi yönetim bütçe açığı her ne kadar 2017 yılında yüzde 1,9 olsa da önce 1,6'ya, sonra 1,3'e inecek. Genel devlette ise yüzde 1'e inecek. Dolayısıyla bütçe disiplinine son derece önem veriyoruz. Bunun özel sektörün finansmanı açısından ne kadar önemli olduğunu biliyoruz."

"Tasarrufu önce kamu olarak biz yapacağız" dedi.

 

KAMUDA İSTİHDAM EDİLECEK PERSONEL SAYISI AZALACAK

 

2017 ve sonraki yıllarda personel harcamalarında rasyonalizyona gidileceğini belirten Bakan Ağbal, "Onun için 2017 yılında kamuya alacağımız personel sayısında 2016'ya göre bir azaltıma gideceğiz. Ben bunu inşallah bütçe toplantısında daha detaylı bir şekilde anlatacağım. Ama 2017 ve sonraki yıllar personel harcamalarında rasyonalizasyona gideceğimiz, tasarrufa gideceğimiz yıllar olacak. Cari harcamaları da aşağı çekeceğiz." dedi.

 

Yeniden yapılandırmanın 13 milyar liraya ulaştığını belirten Ağbal, da "Her dakika rakamlar değişiyor, yükseliyor. Biraz önce arkadaşlar 13 milyar lira gibi bir rakam söylediler yapılandırma için, inşallah o rakamlar daha da artacak. Vatandaşlarıma çağrıda bulunuyorum; 31 Ekim'e kadar lütfen gelin başvurun, tarihi fırsatlar var, peşin ödeme indiriminden yararlanın ve borcunuzu kapatın."dedi.

 

 

 

Yorum Yap Toplam : 31 Yorum
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 28 Ekim 2015 17:07:15
    emekli yolluğu diye bir şey yoktur.bunun esas adı emekli tazminatıdır.icra kağıdında kesilecek diye belirtilmiş ise kesilmek zorundadır.
  • Cesur TÜRKLER
    Cesur TÜRKLER , 28 Ekim 2015 16:32:54
    İzmir\'den polis memuru iken emekli oldum. Normal çalışmakta olduğum maaşımda devam eden icra kesintisi vardı. Emekli yolluğum icra kesintisi nedeniyle haczedilebilirmi? (6245 sayılı kanun gereği borç için haczedilemez diye biliyorum ama ) Bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler.
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 28 Ekim 2015 00:40:08
    alabilirsiniz
  • Mustafa
    Mustafa , 27 Ekim 2015 16:07:55
    2011 de emekli oldum ama emekli harcıhı almadım unuttum kuurumda bildiği halde ödememiş şimdi alabilirmiyim ne kadar alırım ve bu harcırah öde me yasası ne zamn çıktı
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 06 Ekim 2015 16:22:32
    1-veraset ilamına göre 2-önce eş ve çocuktur.
  • selçuk ünver
    selçuk ünver , 06 Ekim 2015 13:42:39
    1-ikiside memur biri ölünce ölüm harcırahı veraset ilamına görev mi pay edilir, yoksa diğer memura mı verilir. 2- memur ölünce Ölüm yardımında öncelik. eş ve çocuğa yoksa anne babaya mı verilir
  • Mustafa KAYNAR
    Mustafa KAYNAR , 02 Ekim 2015 22:04:57
    Bu işçiler kadrolu ve ücretleri 3 yılda yapılan toplu sözleşme üzerinden hesaplanıyor, ben mutemetim. Kişinin kıdem tazminatını yatırdım ancak bu emekli yolluğu kafamı karıştırdı. Yine de saolun ilgilendiğiniz için.
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 02 Ekim 2015 21:14:51
    hocam bu konuda benimde fikrim yok
  • Mustafa KAYNAR
    Mustafa KAYNAR , 02 Ekim 2015 16:36:36
    Belediyelerden ihtiyaç fazlası işçi olarak diğer kamu kurumlarına gönderilen ve kamu kurumlarında Sürekli İşçi (4A\'lı)statüsünde çalışan işçilere de aynı şekilde 117.90 TL\'lik emekli yolluğu yapılır mı?
  • hasan alkan
    hasan alkan , 28 Eylül 2015 20:14:37
    çaykurda mevsimlik çalışıyorum mevsim sonunnda çıkış veriliyor iş hakkım askıya alındıktan sonra emekli olsam yolluk alabilirmiyim
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 19 Eylül 2015 22:57:29
    Her mal müdürlüü farklı düşünüyor ilişik kesme yazısında zaten emekli olur yazısı ver SGK ne diye işe karıştırırlar bnde anlamış değilim.ama şu şekilde çözüm olur.mutemetinize gidin sizi SGK online sistemde emekli ayrılıp gitti diye işlem yapıyor onun yazıcıdan çıktısı saklanır onu isteyin mal müdürlüü kabul edecektir.
  • Hafzullah
    Hafzullah , 19 Eylül 2015 22:52:38
    05.09.2015 tarihinde emekli oldum ve kurumumla ilişiğimi kestim kurum mutemeti yollukla ilgili evrakları düzenleyerek malmüdürlüğüne götürdüğünde malmüdürü şahsımın sgk dan emekli olduğuma dair yazı getirmemi isteyerek evrakı iade etmiş durum tarafıma bildirilince tlf ile malmüdürüne ulaştım bakanlık onayı ile ilişik kesme yazısının yeterli olmadığını sgk dan yazı getirmemi ısrar etti ve ödeme yapmıyacağını söyledi civardaki 4 malmüdürlüğü il defterdarlığına konuyu sorduğumda bakanlık onayı ile ilişik kesme yazısının yeterli olduğunu söylediler ben yasa ve yönetmelikleri araştırdım sgk yazısı istendiğine rastlamadım benimle birlikte farklı yerlerden emekli olanlar yolluklarını aldılar sgk yazısı istenmemiş bimere ve ilgili valiliğe şikayette bulundum şahsımdan istenen sgk dan emekli olduğuma dair yazının yasal dayanağı nedir hocam bana yol gösterirmisiniz tşk.ler
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 13 Eylül 2015 00:13:20
    mutemetlik birimi öder
  • Hafzullah
    Hafzullah , 11 Eylül 2015 21:15:01
    Emekli yolluğunu hangi birim ödet
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 07 Ağustos 2015 14:11:04
    Emekli Yolluğıu 1117,90 TL.dir herkes aynı alır.
  • AYŞE SELİM
    AYŞE SELİM , 07 Ağustos 2015 14:05:17
    2015 yılı temmuz ayının 20 sinde emekli oldum. Emekli yolluğu ne kadar alırım. Mailime gönderirseniz sevinirim.
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 06 Ağustos 2015 15:56:46
    program güncellenip yüklenecektir
  • binnaz
    binnaz , 06 Ağustos 2015 15:34:44
    yollukla ilgi yazınız çoook işime yaradı teşekkürler ancak,mutemet dosya indir kısmı aktif dolmadığından dosyayı indiremedim. belirtilen dosyayı nasıl indirebilirim.
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 29 Temmuz 2015 23:58:49
    kurumdan onay aldıktan sonrada alabilirsiniz.tabii aynı zamanda kurumla ilişiğinizde kesilmelidir.
  • mevlut
    mevlut , 29 Temmuz 2015 23:53:29
    Hocam çalıştığım kurumdan emekli onayım alındıktan sonra emekli yolluğumu alabilirmiyim yoksa sgk dan bir sonuç yazısı mı beklemeliyim
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 28 Temmuz 2015 00:21:37
    emekli olur yazısı geldikten sonra ödenir
  • mevlut
    mevlut , 27 Temmuz 2015 22:52:34
    Hocam emeklilik yokluğu ne zaman ödenir
  • Sedat HİÇSÖNMEZLER
    Sedat HİÇSÖNMEZLER , 24 Temmuz 2015 14:49:24
    Yanıt için çok teşekkürler
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 22 Temmuz 2015 20:12:55
    yazıyı güncelledim okuyabilirsiniz
  • Ercüment Ada
    Ercüment Ada , 22 Temmuz 2015 17:22:27
    2015 temmuz ayı içinde yolluğu hesaplarsanız çok sevinirim. Yada Temmuz 2015 den sonra geçerli gösterge katsayı ve damga vergisini mail adresime gönderirseniz çok sevinirim. Saygılarımla
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 21 Temmuz 2015 14:49:23
    KESİLİR.
  • LEVENT DEMİRKAN
    LEVENT DEMİRKAN , 21 Temmuz 2015 11:38:25
    13558*0,083084 KATSAYIYA GÖRE HESAPLANIYOR. ANCAK BEN DAMGA VERGİSİ KESİLMİYOR DİYE BİLİYORUM. 1126,45 TL DEN DAMGA VERGİSİ KESİLİYOR MU?
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 17 Temmuz 2015 00:20:02
    emekli yolluğu adrese bakmaz nerede olursanız olun emekli yolluğunu alırsınız.
  • Sedat HİÇSÖNMEZLER
    Sedat HİÇSÖNMEZLER , 16 Temmuz 2015 23:11:08
    EMEKLİLİK ADRESİM ,SON ÇALIŞTIĞIM VE EMEKLİ OLDUĞUM ADRESLE AYNI OLURSA YOLLUK ALABİLİRMİYİM
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 19 Haziran 2015 00:22:37
    1.075,26.-TL\' dir
  • Hasan karadağ
    Hasan karadağ , 19 Haziran 2015 00:11:46
    Izmirden emekli oldum.denizlinin Bozkurt ilçesine yolluk ne kadar alabilirim. Şimdiden teşekkürler.
Memur Kamu Personeli Alımı
Diyanet 9 Bin 500 Personel Alımı Başladı
Diyanet 9 Bin 500 Personel Alımı Başladı
Diyanet İşleri Başkanlığı KPSS 50 Puan İle 9 Bin 500 Personel Alımı Başladı. Alım yapılacak kadrolar ve tarihler ise şu şekilde..
Tarım Bakanlığı 3 Bin 500 Memur Alacak! Hangi Pozisyonlara Alım Yapılacak?
Tarım Bakanlığı 3 Bin 500 Memur Alacak! Hangi Pozisyonlara Alım Yapılacak?
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı kendi bünyelerinde istihdam etmek üzere 3 bin 500 memur alımı yapacak. Peki hangi pozisyonlara alımlar yapılacak? Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunda Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba 2018 yılında 3 bin 500 kişilik memur alımı yapacaklarını duyurdu. Peki alım yapılacak pozisyonlar nelerdir?
2018 Öğretmen Ataması 20 Bin Atamada En Çok Kadro Ayrılacak Branşlar
2018 Öğretmen Ataması 20 Bin Atamada En Çok Kadro Ayrılacak Branşlar
Milli Eğitim Bakanı öğretmen atamalarıyla ilgili konuştu. Milli Eğitim Bakanı öğretmen atamalarıyla ilgili açıklamasında önümüzdeki yıl 20 bin öğretmen ataması yapacaklarını belirtti. 2018 YILI ŞUBATINDA 20 BİN ÖĞRETMEN ATAMASI Öğretmen ataması ne zaman yapılacak sorusunun cevabı en yetkili ağızdan cevaplandırıldı. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz öğretmen atama tarihi hakkında Şubat ayını işaret etti. Milli Eğitim Bakanı 20 bine yakı öğretmen ataması için duyurunun 2018 yılı Şubat ayında yayınlanacağını belirtirken 20 bin atama için öğretmen adaylarının Mayıs ayında sınava alınacağını ifade etti. Bakan Yılmaz yapılacak sınav sonuçları sonrasında 20 bin öğretmen atamasının da 2018 yılı Haziran-Temmuz aylarında gerçekleştirileceğini belirtti.
Fırat Üniversitesi Sözleşmeli 113 Personel Alacak
Fırat Üniversitesi Sözleşmeli 113 Personel Alacak
Fırat Üniversitesi Sözleşmeli 113 Personel Alacak
Kpss–2017/5 Sözleşmeli Sağlık Personeli Alımı Duyurusu
Kpss–2017/5 Sözleşmeli Sağlık Personeli Alımı Duyurusu
Ataması yapılan sözleşmeli personelin izlemesi gereken yollar
KPSS 2017/5 tercih sonuçları açıklandı
KPSS 2017/5 tercih sonuçları açıklandı
KPSS 2017/5 tercih sonuçları açıklandı
MÜLAKATSIZ MEMUR ALIMI
MÜLAKATSIZ MEMUR ALIMI
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı mülakat şartı olmaksızın KPSS puanlarıyla ÖSYM üzerinden merkezi atama ile alım yapacak.
DEVLET HAVA MEYDANLARINA MEMUR VE PERSONEL ALIMI YAPILACAK
DEVLET HAVA MEYDANLARINA MEMUR VE PERSONEL ALIMI YAPILACAK