Memur haberleri, Sağlık personeli ve Memur maaş hesaplama programı ile diğer sözleşmeli personelleri ilgilendiren site

Bu haber 26 Mayıs 2016 08:04:17 Tarihinde eklenmiştir.

EŞ DURUMU NEDENİYLE TAYİN OLAN SAĞLIK PERSONELİ BOŞANMA DURUMDA GÖREV YERİ DEĞİŞİR Mİ

Eş durumu nedeniyle eşinin görev yerine tayin olan personelin durumu Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları atama ve yer değiştirme yönetmeliği 26.03.2013 tarihli ve 28599 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Yönetmelikte ki "Bir mazerete dayanan atamalar" başlıklı 18. maddesinde "(4) 16 ncı maddenin ikinci fıkrasının (g) bendine göre atananlar öğrenim durumları ile ilgili belgeyi her eğitim ve öğretim yılı başlangıcında, sağlık ve aile birliği mazereti nedeniyle görev yeri değiştirilen personel ise, mazeretlerinin devam ettiğine dair belgeleri, her yıl Ocak ayında çalıştığı kuruma bildirmekle yükümlüdür. İl müdürlükleri, müdürlükler ve birlikler mazereti sona eren personelin belgelerini 15 gün içerisinde Bakanlığa veya bağlı kuruluşlarına intikal ettirir.

 

(5) 16 ncı maddenin ikinci fıkrasının (g) bendine göre atanmış olup atanma gerekçeleri ortadan kalkan personel ile sağlık ve aile birliği mazereti sona eren personelin bulunduğu il, 5 ve 6 ncı hizmet bölgesinde veya C ve D hizmet grubunda ise talebi halinde yerinde bırakılır. Aksi halde eski görev yerine veya eski görev yerleri esas alınarak, 26 ncı madde hükümlerine göre atanırlar. Eski görev yeri bulunmayanlar ise; görev yaptıkları yer esas alınarak 26 ncı madde hükümlerine göre atanırlar. Ayrıca, Devlet hizmeti yükümlülüğünü tamamlamadan sağlık ve aile birliği mazereti sona eren Devlet hizmeti yükümlüleri, tercihleri alınarak ilk Devlet hizmeti yükümlüsü kurasıyla atanırlar.
(6) 19 uncu ve 20 nci maddeler ile 16 ncı maddenin ikinci fıkrasının (g) bendi gereği atananlara, atandığı yerde fiilen beş yıl çalışması halinde, dördüncü ve beşinci fıkra hükümleri uygulanmaz."
ifadesi bulunur.

 

Kısaca belirtmek gerekirse; eş durumu nedeniyle nakil olan personelin her yıl ocak ayında mazeretinin devam ettiğini belirten belgeyi çalıştığı kuruma bildirmesi zorunludur.Ancak mazereti sebebiyle ataması yapılanlarının atama yapıldığı yerde fiilen 5 yıl çalışmaları durumunda personelin ataması yapılmaz.Ancak 5 yıl fiilen çalışmamışsa eş durumu sona eren personel Ocak ayında mazeret belgesi veremeyeceğinden kurumca ataması yapılabilir.







Konu ile ilgili sorularınızı sayfanın en altında Yorum Yap kutusuna yazarak gönderebilirsiniz.Sistemimize kayıtlı olan 1000 den fazla mutemetlerimiz tarafından incelenip cevap verilmeye çalışılacaktır.


Yasal Uyarı

Bu yazının tüm hakları Memurmaasmutemeti.Com'a aittir. " Bu makaleyi başka internet sayfalarında yayınlamak istiyorsanız aktif link olacak şekilde kaynak göstererek yayınlayabirsiniz.Aksi halde yasal takip yapılacaktır.©
Yorum Yap Toplam : 13 Yorum
  • Belma Koşar
    Belma Koşar , 20 Temmuz 2017 18:59:23
    İlk Konya ya atandım. Oradan eş durumu ile İstanbul sonra da Mardin e atandım. Dört yıldır buradayım. Boşanma durumunda ailemin yanına Denizli ye veya yakın bir yere tayinin çıkar mi. Mazeret atamaları beni kapsıyor mu. Bilgilendirirseniz sevinirim
  • Bahar arik cikrikci
    Bahar arik cikrikci , 04 Mayıs 2017 23:06:22
    Hataydan mersin e es durumuyla geldim.esim izmit e tayin ister ve olursa ben de izmit e gidebilir miyim,5yili henuz doldurmadik 3yil oldu.hatay a geri mi gonderirler? Izmit te ebe c grubu.5yili doldurmadan izmit e tekrar es durumuyla gidebilir miyim?
  • Bahar arik cikrikci
    Bahar arik cikrikci , 29 Nisan 2017 01:26:15
    Merhaba 2014 yilinca hatay dan es durumu tayiniyle esimin kidemli olmasi sebebiyle mersin e geldim.ailelerimiz izmit te ikamet ettigi icin izmit e esim tayin isteyecek.tayini izmit e cikarsa 5 yilimi doldurmadigim icin hatay a geri mi donecegim yoksa ben de es durumundan tayin isteyebilir miyim arkasindan?tesekkurler.
  • asiye solun...
    asiye solun... , 17 Mart 2017 13:36:54
    Merahabalar. Ben milli eğitimde öğretmenim, eşim farklı kurumda memur. Şu an mahkemede boşanma davamız var, ben bu aşamada eş durumundan yararlanıp tayin istesem gelse, sonrasında da boşanmamız olduğunda eşim tekrardan dava açıp beni eski yerime gönderebilir mi lütfen yardımcı olun.
  • Nesrin ÇINAR
    Nesrin ÇINAR , 10 Mart 2017 18:50:42
    Eşim Türk Silahlı Kuvvetleri personeli olarak güneydoğuya tayin olduğu için İzmire eş durumu mazeretiyle geldim.Sağlık Bakanlığında Hemşire olarak görev yapmaktayım.Boşanma durumunda annem İzmirde ikamet etmesine rağmen ben Manisaya tayin olabilirmiyim..
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 09 Mart 2017 08:17:17
    gidersiniz
  • Sibel baydar
    Sibel baydar , 09 Mart 2017 03:01:00
    Merhaba Aksaray a eş durumu ile eşimi yanıma getirdim. Boşandıktan sonra ben eş durumu boşanma tayini ile ailemin yanına gidebilir miyim
  • Esen Saklı
    Esen Saklı , 07 Mart 2017 04:13:29
    Merhaba, eşimden ayrıldığım için ailemin ikamet ettiği ile tayin oldum, ancak eski eşimle tekrar evlendim mazeretim kalkar mı beni eski yerime gönderirler mi
  • Hatice
    Hatice , 03 Şubat 2017 15:55:08
    Eğitim durumu mazeretim bitti.eski çalıştığım yere il emrine mi atanırım yoksa eski çalıştığım hastaneye mi nokta tayin olurum
  • Halime kara
    Halime kara , 27 Ocak 2017 22:34:45
    Merhaba. Ben kamuda saglik personeliyim, es durumu mazereti ile istanbula atandim. Suan ayliksiz izin kullanıyorum ve Istanbul disinda yasiyoruz. Esim kamudaki gorevinden ayrilarak ozele gecti. Mazeretimiz sona erdi, benim durumum nedir? Acaba benim haberim olmadan herhangi bir atama islemi uygulanir mi?
  • Uzman Mutemet
    Uzman Mutemet , 10 Aralık 2016 00:09:12
    durumunuzu anlatan dilekçe buaşvurunuzu yapın
  • yılmaz acer
    yılmaz acer , 08 Aralık 2016 22:13:03
    merhaba ekonomik sıkıntılardan dolayıeşimle boşanma kararı aldık ve mahkemeye başvurduk bende sinirden çankkale ye tayin istedim 26.09.2016 da yeni görev yerimde başladım.eski çalıştığım kurum mardin mahkememiz ha bire hakimlerin rapor ve saire gibi nedenlerle bir türlü sonuçlanmadı son olarak 29 acok a gün verildi eşim çalışmıyor ev hanımı çoçuklarım bu durumdan hayli etkilendiler psikolojik sorun yaşıyorlar ve okullarında sürekli sorun yaşıyorlar.şimdi sorum şu tekrar mardin e eski görev yerime dönebilirmiyim.nasıl bir yol izlemeliyim bilgisi olan varsa lütfen paylaşın. teşekkur ederim şimdiden.
  • Esat Şahin
    Esat Şahin , 07 Ekim 2016 22:38:27
    Eşim başka bir devlet dairesinde memurdu ve ben onun vesilesiyle 2 yıl önce eş durumundan tayin geldim ancak şu an eşim memuriyetten ayrıldı ve özel sektörde SSK lı olarak çalışmaya başladı bu durumda mazeret ortadan kalkar mı ben sağlıkçıyım ve 1. Bölge de sağlık memuru olarak çalışmaktayım.